Start! - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Kirsten Zwinkels - WaarBenJij.nu Start! - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Kirsten Zwinkels - WaarBenJij.nu

Start!

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

02 Oktober 2010 | Nederland, Rijswijk

Nu precies 2 uur voor vertrek naar het vliegtuig ben ik er eindelijk van overtuigd dat ik de meeste dingen wel geregeld heb.

Het inpakken van mijn backpack was al een avontuur op zich. Natuurlijk had ik de nodige tips ingewonne over wat er wel en niet mee moest en hoe je dat dan inpakt en waar en.. Maar puntje bij paaltje is het toch een gepuzzel om al je spullen in zo'n ding te krijgen! Nu staat hij gelukkig helemaal klaar voor vertrek! Zo nog even broodjes smeren en papieren dubbelchecken en dan ben ik er echt klaar voor! Denk ik...

Vanavond om ongeveer 19.00 uur vlieg ik vanaf Amsterdam naar Madrid. Vanaf daar naar Lima (Peru) en vanaf Lima naar Cuzco (Peru). Plaatselijke tijd 10.00 uur kom ik daar aan. Rekening houdend met een tijdsverschil van 7 uur is het bij jullie dan alweer 7 uur 's avonds. Een beste trip dus!

Wat ik de komende twee maanden allemaal ga zien is nog lekker onbekend (ontzettend goede oefening voor mijn controlefreakerigheid en ietwat aanwezige OCD moet ik zeggen trouwens!), maar waarschijnlijk zal de route er ongeveer als volgt uitzien:

- Aankomst in Cuzco, de volgende dag starten met een 4 daagse wandeltocht naar Machu Picchu, een oude Inca stad.
- Afdalen naar Arequipa om een wandeltocht door een grote canyon te maken en misschien daarna nog ergens te gaan sandboarden
- Via Puno het Titicacameer oversteken, aankomst in Bolivia
- Via La Paz een uitstapje naar Rurrenabaque om een fietstochtje te maken en wat van de Amazone te zien
- Door via Cochabamba naar Santa Cruz om alvast de stad te verkennen zodat ik met mijn terugreis in een 'bekende omgeving' ben.
- Via Sucre en Potosi naar Uyuni, waar we een tour over de enorme zoutvlaktes gaan doen en waar we Matthijs, de derde reisgenoot van Monique ontmoeten.
- Na de zoutvlakten neem ik afscheid van Monique en Matthijs en ga ik terug naar Santa Cruz.

Vanaf Santa Cruz VVI vlieg ik via Lima en Madrid terug naar Amsterdam. Daar kom ik op 27 augustus ergens in de avond aan.

Stiekem is er toch al een en ander gepland, lees ik nu ik dit zo schrijf. Laat Mo het maar niet horen! ;)

Ik zal eens in de zoveel tijd mijn ervaringen een beetje bijwerken, zodat degenen die dat willen op de hoogte kunnen blijven van onze bezigheden!

Dikke kus en tot in december in ieder geval!

  • 02 Oktober 2010 - 12:56

    Mariska:

    Je komt toch niet echt op 27 augustus terug? ;)

    Heel veel plezier iig! En doe Mo de groeten!

    PS jammer dat ik er niet bij was op je borrel, hoorde dat het erg geslaagd was! :)

  • 02 Oktober 2010 - 13:46

    Alexander:

    Have fun!

  • 02 Oktober 2010 - 14:31

    Marlies:

    Kirsten!
    Ik mis je nu al (kan ook komen omdat ik je al een hele tijd niet gezien heb..). Veel plezier daar, geniet ervan, daarna ist gedaan met de leute (het plezier)! hou nog steeds ongelooflijk veel van jou! x

  • 02 Oktober 2010 - 15:07

    Mieneke, Piet, Toke,:

    Steven en Mariet

    Heee Kirsten!!
    Wat fijn dat je feestje geslaagd was.
    Wij willen je heeeel veel plezier toewensen vanuit het verre Vreden en we gaan je avonturen natuurlijk bijhouden!

    Liefs en kuss,
    je familie

  • 02 Oktober 2010 - 18:34

    Lucy:

    Heerlijke trip voor de boeg! Even wennen in steeds weer een nieuwe plaats, maar doe het rustig aan en vergeet niet te relaxen en te genieten. xx Lucy

  • 02 Oktober 2010 - 19:16

    Leonieke:

    Dag Kirsten. Namens de afdeling Gouda wens ik je veel plezier! Enne: je mocht willen dat je pas 27 augustus terug komt ;-) Is dit wishfull thinking? We kunnen matuurlijk geen kerst vieren zonder jou!
    Goede reis!!!!!!

  • 03 Oktober 2010 - 07:53

    Beer:

    Hey Meis!

    Geniet van deze wereldervaring! Je hebt het verdiend. Ik zal zeker al je verhalen volgen.

    Go and enjoy

    Liefs Beer

  • 03 Oktober 2010 - 10:17

    Gerard:

    ik volg je op de voet en geniet met je mee.

    x

  • 03 Oktober 2010 - 16:50

    Schip:

    Ik wist niet dat je tot 27 augustus weg zou blijven:-) Je gaat daar vast en zeker veel plezier beleven daar! Zo lang je niet volgens de ABC-formule gaat plannen, keur ik het allemaal goed!

  • 03 Oktober 2010 - 17:57

    Mieke:

    en geland?
    Nu staat die 'stink kat'op het toetsenbord, dat ding heeft nu een eigen leven....

  • 03 Oktober 2010 - 17:58

    Mieke:

    en geland?
    Nu staat die 'stink kat'op het toetsenbord, dat ding heeft nu een eigen leven....

  • 03 Oktober 2010 - 17:58

    Mieke:

    en geland?
    Nu staat die 'stink kat'op het toetsenbord, dat ding heeft nu een eigen leven....

  • 03 Oktober 2010 - 18:04

    Mieke:

    je ziet het een herhaling van hetzelfde.....

  • 03 Oktober 2010 - 18:57

    Matthijs:

    Jij al wel... Tot over anderhalve maand in Uyuni, geniet ervan en doe Annette, Monique en Rik de groeten!

  • 03 Oktober 2010 - 20:41

    Jos:

    Gisteren de foto's van m'n zusje gezien die ook naar Cusco, Machu Picchu, zoutvlaktes, canyons, Titicaca etc etc geweest is. Ziet er errug mooi uit. Vrij simpele conclusie dus:

    Geniet er van!!!

  • 21 Oktober 2010 - 07:53

    Arnold Vulto:

    Hoi Kirsten, wat leuk dat we nu ook weten wat Mo allemaal gaat doen. Bij jou de voorbeschouwing en bij Mo het verslag? Leuk om jullie beiden zo te volgen.
    Wel wat anders dan tussen de boeken in Leiden, he!
    Groet, Arnold Vulto

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Rijswijk

Kirsten

Actief sinds 02 Okt. 2010
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 18191

Voorgaande reizen:

07 November 2018 - 30 November 2018

Thailand

02 Oktober 2010 - 27 November 2010

Peru en Bolivia

Landen bezocht: